Mozgalmasan telt a Napközis tábor első hete, amely az 🌏Öt nap alatt a Föld körül🌏program nevet kapta.
A gyerekekhez sorra Ă©rkeztek a látogatĂłk, akik Ă©rdekesebbnĂ©l kreatĂvabb programmal foglalták le a zsizsegĹ‘ gyermekeket.
A tábor nyitĂł programjakĂ©nt RegĹ‘s Judit ĂĽlt le a kicsik közĂ© Ă©s az ENSZ működĂ©sĂ©rĹ‘l osztott meg nĂ©hány Ă©rdekes dolgot a hallgatĂłsággal.  Az elĹ‘adást egy kvĂzjátĂ©k zárta, amiben a gyerekek lelkesen vettek rĂ©szt, Ă©s számunkra is meglepĹ‘ mĂłdon okosabbnál okosabb válaszokat adtak, közĂĽlĂĽk egy 6 Ă©ves kislány volt, aki a legtöbb jĂł választ tudta a tĂ©márĂłl. A gyerekek mĂ©g azt is tudták, hogy a SzĂĽlĹ‘k Háza KözhasznĂş AlapĂtvány tagja-e a az ENSZ ECOSOC bizottságnak. Minden helyes válasz pecsĂ©tet Ă©rt a csapat tagok számára, amiket az Ă–t nap alatt a föld körĂĽl tĂ©májĂş hetĂĽnk egĂ©sz tartama alatt gyűjtögethettek a táborozĂłk a kĂĽlönbözĹ‘ programok alkalmával. A legjobban teljesĂtĹ‘ csapat az utolsĂł napon kĂĽlönleges tábori csemegĂ©t kapott, a fĂ©nykĂ©pes oklevĂ©l mellett mely egy kis emlĂ©kĂĽl szolgált az egyĂĽtt töltött idĹ‘rĹ‘l. Nem volt nehĂ©z a versenyszellemet Ă©letben tartani, a gyerekeknek folyamatos volt az Ă©rdeklĹ‘dĂ©se azután, hogy miĂ©rt lehet pecsĂ©tet kapni, hogy ezzel biztosĂtsák a saját csapatuk gyĹ‘zelmĂ©t a tábori hĂ©t vĂ©gĂ©n. KövetkezĹ‘ látogatĂłkĂ©nt Bisztricsány Linda Ă©rkezett a táborba Ă©s a tĹ‘le megszokott mĂłdon zenĂ©s foglalkozásra invitálta a táborozĂłkat. Linda kĂĽlönbözĹ‘ országrĂ©szek sajátosságait mutatta be a zenĂ©n keresztĂĽl. MesĂ©lt arrĂłl, hogy milyen eltĂ©rĹ‘ kultĂşrájĂş törzsek Ă©lnek mĂ©g a föld bolygĂłnkon, Ă©s megismertette a fiatal hallgatĂłságot a törzsek kĂĽlönlegesen sajátos zenĂ©jĂ©vel, táncával. Aki kedvet Ă©rzett Ă©nekelhetett, táncolhatott az Ăşjonnan megismert dallamokra.
Â
Ezután Melinda Ă©rkezett a táborba, aki a közvetlen környezethez kapcsolĂłdĂłan játĂ©kos feladat keretĂ©ben felfedezĂ©sre hĂvta az ifjĂşságot. Megtapasztaltuk milyen kĂĽlönbsĂ©g van kavicson vagy homokon sĂ©tálás közben, milyen Ă©rzĂ©s egy faháncshoz Ă©rni, vagy a vĂz, sár, fű Ă©rintĂ©se. Ez a program a gyermekek Ăşgynevezett szenzomotoros fejlesztĂ©sĂ©t cĂ©lozta meg mely az idegrendszer Ă©rĂ©sĂ©t elĹ‘segĂtĹ‘ nagy- Ă©s finommozgást fejlesztĹ‘ terápia.
A tábor zárĂłprogramjakĂ©nt Julcsa a minimuzsika foglalkozást tartĂł segĂtĹ‘nk Ă©rkezett a Föld tĂ©májĂş tábori hĂ©tre, aki egy fantázia földrĂ©sz kitalálását adta feladatnak a gyerekseregnek. A csapatok kĂ©t kĂĽlönbözĹ‘kĂ©ppen Ă©rdekes fantázia helyet talált ki, amit egy Ăłriási lapra rajzoltak le, melyen bemutatták, hogy az elkĂ©pzelĂ©seik alapján mi jellemzĹ‘ a lĂ©trehozott helyre, milyen kultĂşrát kĂ©pzeltek el, vagy pĂ©ldául milyen emberek lakják. Az egyik kĂ©pzeletbeli földrĂ©sz neve Szodicska-Pálmafa-sziget volt a másikĂ© Irandia.
A fĹ‘ tábori programok mellett, termĂ©szetesen Ăşsztunk, kĂ©zműveskedtĂĽnk, ahol maszkok, legyezĹ‘k Ă©s papĂrmasĂ© földgömbök kĂ©szĂĽltek az ĂĽgyeskezű gyermekek által. A napközis tábor zárása az utolsĂł közös ebĂ©d Ă©s a kĂ©t csapat közötti eredmĂ©nyhirdetĂ©se volt, ahol bár szoros volt a verseny,de kihirdettĂĽk a legĂĽgyesebb csapatot, Ă©s mindenki megkapta a tábori oklevelet Ă©s mosolygĂłs csoport fĂ©nykĂ©pet, amellyel a közösen átĂ©lt Ă©lmĂ©nyekre tudnak majd visszaemlĂ©kezni.
Az esemĂ©nyrĹ‘l további kĂ©pek elĂ©rhetĹ‘ek a KĂ©pek galĂ©riában…